zaterdag 24 augustus 2013

Cookie cutter DIY!

HOERA! Een geweldige oplossing gevonden! 
Ik wilde heel graag een bepaalde vorm hebben om mijn klei mee te snijden, die ik niet in huis had. Dus... zelf aan de knutsel!
Ik heb een aluminium BBQ vorm gebruikt en printte de vormpjes die ik hebben wilde op een papier. Ik knipte stroken van 3 cm van het folie en gebruikte het papier als mal. Het folie buigt heel makkelijk. Aan de bovenkant plakte ik stevig tape en daarmee blijft het goed bij elkaar en is het wat aangenamer op als je er op duwt. 
Je zou ook een blikje frisdrank kunnen gebruiken dat is wat steviger, maar dan heb je ook speciaal knip gereedschap nodig. Ik kon deze vormpjes goed gebruiken om klei mee uit te snijden, dus ze zijn zeker ook geschikt om koekjes deeg mee te snijden!

Veel plezier ermee!



Geen opmerkingen: