donderdag 9 februari 2017

Handlettering op hout!

Ilse Blogt

Handlettering wint steeds meer aan terrein op creatief vlak. Het tekenen van letters in verschillende letterypes en in allerlei grootte is waarschijnlijk zo populair, omdat je ouderwets weer eens mag schrijven! Want tja, hoe vaak doen we dat nog? Het is een goede manier om even van die verleidelijke apparaten weg te blijven en zoveel heb je er niet voor nodig. In deze blog geef ik handlettering een extra dimensie, namelijk handlettering op huis-tuin-en-keuken hout.
Voor de housewarming van een goede vriendin was ik op zoek naar een origineel cadeau. Ik hou er namelijk niet van om steeds hetzelfde te geven en hoe leuk is als je iets kunt geven wat je zelf hebt gemaakt. Al eerder schafte ik een brandapparaat aan, waarmee je kunt graveren op hout, leer en kurk. Aangezien een houten snijplank altijd wel van pas komt, besloot ik er eentje onder handen te nemen. Op Pinterest vond ik een leuke tekst en met potlood schetste ik vervolgens een ontwerp voordat het echte werk kon beginnen. Best een beetje spannend, want uitschietgevaar ligt op de loer. Focussen dus! De lucht die vrijkomt tijdens het branden vind ik overheerlijk! De andere kant van de plank gaf ik een likje krijtbordverf om er vervolgens een leuke spreuk op te krijten. En tadaa.. daar ontstond een uniek geschenk. Ook is het nog eens decoratief, functioneel en je kunt het heel persoonlijk maken! Heel veel vliegen in één klap!  

De plank werd zó enthousiast in ontvangst genomen dat ik al snel een opdrachtje ontving. Ik word er iedere keer weer super blij van en het graveren is voor mij een vorm van ontspanning en een nieuwe hobby geworden. Ik ben eens in mijn keukenkastjes gedoken voor nog meer houten voorwerpen. En ja hoor.. mijn pollepel moest er ook aan geloven! Daarna was het de beurt aan wat onderzetters die wel een oppimpbeurt konden gebruiken. Het is maar goed dat ik geen houten keukenkastjes heb!
In het atelier zijn naast allerei handletteringmaterialen voor op papier tevens een heleboel DIY spullen aanwezig voor het graveren van een persoonlijk en verrassend cadeau of om lekker zelf te houden! Denk aan brandapparaten, onderzetters, houten labels, pollepels, huisjes en schijven om op te hangen.
Kant-en-klaar bestellen of iets laten graveren wat je zelf al hebt is ook mogelijk. Stuur een mail naar info@bonita-loka.nl en we helpen je graag.

Wil je een workshop volgen om er zelf meer feeling voor te krijgen? Check onze site; https://www.bonita-loka.nl/c-2614675/workshop/

Geen opmerkingen: