donderdag 7 juli 2016

Gastblog door Loes, de Hakende Hollander

Mag ik mij voorstellen, ik ben Loes den Hollander ook bekend als de Hakende Hollander.
Al heel jong heb ik van mijn oma geleerd te haken. Maar zoals dat gaat, krijg je in de puberteit hele andere interesses, die niets met een bolletje wol te maken hebben, en zo kabbel je verder, na school werken, en voor je het weet ben je de veertig gepasseerd en sluimert handwerk (in mijn geval haken) toch in je gedachten.
Tijdens een familieweekend de haaknaald opgepakt en sindsdien niet meer losgelaten. Ik begon met granny dekens, tot iemand me zei, ga eens amigurumi haken. Eigenlijk vond ik dat een beetje zinloos, wat moet je met al die knuffels. Maar toch een leuk knuffelpatroon uitgezocht en begonnen.
Toen was het hek van de dam, en sindsdien haak ik knuffels voor kinderen en volwassenen en een ieder die verliefd wordt op een knuffel op pop. Inmiddels ben ik gestopt met werken en ben een fulltime haakster. Uiteraard moet de haaknaald af en toe aan de kant, want er moet ook gepoetst, gekookt en wat nog meer gedaan worden.
Maar de Hakende Hollander was geboren. Ik verkoop inmiddels via internet, maar sta ook veel op markten, waar ik de laatste drie jaar een plaatsje veroverd heb. Rijk word je er niet van, maar het levert voor mij een leuk extraatje op, en natuurlijk alle gelukkige toetjes van kinderen/ volwassenen die een knuffel van mij in hun bezit hebben. En daar doe je het dan voor!
En dan nu, af en toe een blog schrijven voor Ester van Bonita-Loka. Dus ik hoop zo nu en dan een stukje te schrijven, over wat ik haak, wat me bezig houd met betrekking tot haken en wat er allemaal nog op stapel staat.

Dus zwaai ik met mijn haaknaald en zeg: tot de volgende blog!

Geen opmerkingen: